Hvis du gerne vil blive fit og stramme kroppen op, sætte forbrændingen i vejret og selvfølgelig omdanne fedtet til muskler, så kræver det at du laver nogle gode træningsøvelser.

Det med træning er noget der afskrækker mange. Træning kræver tid og ret ofte har mange af os svært ved at afse tid til at tage i motionscenter, eller måske det er lysten/motivation der afskrækker.

Du kan heldigvis lave alt det nødvendige grundtræning du har brug for derhjemme. Det kræver nemlig kun små simple og gode træningsøvelser der dækker de store muskelgrupper.

Brug de 3 nedenstående gode træningsøvelser du kan lave derhjemme. Øvelserne giver dig en god dækningsgrad og samtidig tager øvelserne ikke ret lang tid. Nemt og godt, samtidig med at du kan se dagens nyheder eller andet, og det betyder, at der ikke er nogen undskyldninger for ikke at komme i gang med det samme.

 

Armbøjninger kan laves derhjemme

lav armbøjninger derhjemme som den gode træning

Du bliver måske afskrækket ved ordet armbøjninger, for det er ikke noget som ret mange faktisk bruger tid på. Det virker hårdt, gør måske ondt og ofte kan du ikke lave ret mange armbøjninger, hvis du ikke er vant til det.

I starten vil det være hårdt at gå i gang med armbøjninger, især hvis du ikke er vant til dem. Start ud blødt, da du med garanti vil mærke det i dine arme, og ligegyldigt hvor mange du kan tage, så gælder det om at komme i gang. Du vil nemlig hurtigt opdage, at du bliver stærkere og stærkere.

Start med at lave 5, 10 eller 20 i træk og hold pause og så gentag det 2 til 3 gange. Teknikken er dog det vigtige og ikke antal armbøjninger. Se denne korte video om hvordan du netop tager armbøjninger på den helt rigtige måde, så du dels undgår at spilde tiden og forøger din muskelstyrke.

 

Planken til ryggen

Udover armbøjninger, så er planken en super effektiv træningsøvelse for alle ligegyldig hvilket form du er i.

Hvis du ikke kender planken, så ligger du på strakt ud på albuer og underarme samtidig med at tæerne støtter i modsatte ende.

Denne øvelse kræver den rette teknik, for det er vigtigt at du ikke hæver numsen op for at kompenserer, da øvelsen er ret hård. Derfor skal du også med denne øvelse, starte blødt ud og ikke prøve at forcerer det, da teknikken er det vigtigste for det maksimale udbytte.

Tag 3-4 sæt af så mange sekunder som du nu kan klare, og igen, vil du hurtigt opdage hvor god øvelsen er for din fysiske formåen. Gør dig selv en tjeneste og se denne korte guide til hvordan du laver planken helt rigtigt, dels for træningens skyld men også for din krops skyld som du kan læse i BT her.

 

Ben øvelse

Armbøjninger til arme og skuldre, planken til core/ryg og så skal der selvfølgelig også være noget til den nederste del af kroppen, nemlig benene.

Power lunges som det hedder på engelsk, er en super god øvelse der er krævende og samtidig en træningsøvelse du nemt kan lave derhjemme foran fjernsynet, haven og stort set alle andre steder.

Se videoen her nedenfor og følg den gode anvisning. Med disse tre øvelser er du godt i gang med at styrke din fysiske formåen og det vil samtidig også hjælpe på forbrændingen så du kan begynde at tabe dig, hvilket dog også kræver de sunde kostråd til at tabe sig.


Udnyt tiden på vej til arbejde og få mere træning i hverdagen helt ligesom du kan udnytte tiden derhjemme med disse 3 simple øvelser der kombineret med cardio og yoga øvelser, giver både din sundhed, muskler og vægttab et boost.

Gem