hun har brugt de rigtige øvelser til flad mave

Træningsøvelser til flad mave?

Er du en kvinde eller mand der gerne vil tabe sig, og derfor måske må gøre noget ved maven?

Det er dog ikke nemt. Fedtet der sidder på maven, er altid det sidste der forsvinder. Og det er stort set ligegyldigt om du er en mand eller kvinde.

Når det så er sagt, betyder det ikke at du ikke skal og kan gøre noget ved maven og det ekstra fedtlag.

Du kan gøre mange ting som f.eks. at træne din maveregion men det får nu ikke fedtet til at forsvinde, men det er en ting der er med til at hjælpe til den flade mave på sigt. Fedtet skal forbrændes hvor kost er vejen frem til at tabe sig på den lange bane.

Træning af hele kroppen og sund mad er, hvad der får fedtet til at forsvinde. Og kosten er den eneste måde der giver dig vægttab. Men motion og træne musklerne er den gode katalysator der øger forbrændingen og gør musklerne stærke og faste.

Som en god start får du nedenfor forskellige træningsøvelser til flad mave, som med vedholdenhed vil give dig fremskridt. Det skal dog siges, at det med at maveøvelser giver flad mave, er forkert. Som fortalt, kan du ikke punkt træne dit fedt væk uden at dit kalorie indtag også er rigtig.

De forskellige gode træningsøvelser du kan lave derhjemme er perfekte til et godt træningsprogram hvor du også inkluderer de gode hjemme handvægtsøvelser til en pæn overkrop.

 

Planken er perfekt øvelse til den flade mave

Start i push-up position, og bøj derefter dine albuer, og sænk dig ned, indtil du kan flytte dine vægt fra dine hænder og underarme. Hold din krop så meget du kan i en lige linje. Spænd dine mavemuskler og hold i 45-60 sekunder, eller så lang tid du kan.

Du kan se den lille video på engelsk, som viser dig hvordan man laver planken til perfektion, for den rette teknik er nødvendigt for at opnå maksimal udbytte.

 

Sideplanken

En anden god øvelse i kombination med standard planken, er at lave sideplanken også.

Din krop skal være på enten højre eller venstre side med benene lige. Hæv dig op med din underarm, så din krop danner en diagonal linje. Hvil din anden arm på din hofte. Spænd dine mave muskler og hold i 45-60 sekunder, eller så lang tid du kan.

For at gøre det helt rigtigt, så gør du dig selv en tjeneste og ser denne hurtige video på engelsk der viser hvordan du laver sideplanken uden fejl.

 

Planken med armløft er en god øvelse

Lav den almindelige push-up position/armbøjning. Husk din krop skal lave en lige linje og spænd dine mavemuskler.

Løft en af dine arme ud foran dig, derefter tager du den langsomt tilbage igen, hvilket du så foresætter med.

Se denne video der viser hvordan du laver planken med armløft på den rigtige måde, så du ikke bruger kræfterne forkert uden at opnå det øvelsen kan give dig med hensyn til styrkelse af core og mave. Alternativt kan du overveje at investerer i en mavetræner der specifikt træner regionen.

 

Klassisk Crunch

Den klassiske mavebøjning er altid god. Læg dig på ryggen med bøjede ben, så fødderne er placeret godt på gulvet. Hav dine hænder bag hovedet eller på brystkassen. Spænd din mave og løft overkroppen så langt op du kan. Hvis du trækker maven ind imens du løfter op, så giver det endnu mere. Lav efter eget behov, og du kan med fordel kombinerer med noget godt træningsudstyr til hjemmet, som netop kan hjælpe med træning af mave og core sektionen.

Se denne video der viser hvordan man laver perfekte mavebøjninger, for du kan faktisk skade din læn og nakke hvis du gør det forkert.

 

Atomic situps

Læg dig på din ryg og stræk dine arme og ben ud. Din ben skal dog være løftet fra jorden. Bøj dig derefter op og træk dine knæ mod maven. Forsæt til du når maksimal og derved kan du med tiden, lave denne og de andre øvelser både længere tid og med bedre teknik.

Se denne lille video der viser hvordan du laver atomic situps.

4.8/5 (35 Reviews)

No Responses

  1. Anonym

Din kommentar?