Foam roller øvelser til ryggen

Foam roller øvelser til ryggen

Hvis du har problemer med ryggen, vil forebygge skavanker eller strække musklerne ud efter f.eks. styrketræning, finder du mange motionsformer, øvelser og udstyr til formålet. Og til den lette og gode udstrækning kan en foam roller være det perfekte og billige udstyr til hjemmet.

Brug foam roller øvelser til ryggen der kan udføres på gulvet foran fjernsynet, hvor du kan afhjælpe rygproblemer og forbedre blodomløb m.m. med muskelvævsmassage som er, hvad du kan opnå med en foam roller.

Her finder du de gængse ryg øvelser der kan udføres derhjemme, hvor du med fordel kan kombinerer med andre krops øvelser og andet let træningsudstyr til hjemmetræning.

 

Foam roller øvelse til lænden

Hvad end du har arbejdet med din krop eller siddet på kontorstol det meste af tiden, er den nedre del af ryggen/lænden ofte det sted, hvor de fleste har problemer. Hvis du ikke ligefrem har en diskusprolaps men ”kun” problemer når du f.eks. skal rejse dig fra stolen eller sengen, kan du med fordel prøve at træne det væk. Her vil disse øvelser i videoen være nogle som de fleste kan lave. Brug 1-2 minutter på hver af øvelserne som du ser i videoen:

 

En øvelse til øvre ryg / nakke

Hvis du har problemer med nakken, kan denne øvelse måske være for hård at lave. Men hvis ikke, kan den lette øvelse være god til at løsne op i den øvre del af ryggen.

Du ligger dig på en træningsmåtte eller gulv med foam rolleren placeret under skuldrene. Så løfter du kroppen op ved at hæve benene, så kun fødderne og foam rolleren rører gulvet. Hold om nakken med hænderne og rul lige så stille frem og tilbage, hvor du aktiverer benene mens trykket bliver på den øvre del af ryggen.

 

Kombinerer foam roller med andre øvelser

Hvis du lider af skavanker i kroppen bør du lave mange andre øvelser. Udstrækning og yoga bør kombineres med de gængse foam roller ryg øvelser, som du finder inspiration til i denne video.

5/5 (1 Review)

Din kommentar?