brug de mange fordele ved at få en personlig træner

5 skarpe fordele ved at få en personlig træner

Dette indlæg er reklamefinansieret / affiliate

For mange mennesker virker det som en dyr investering at kaste penge efter en personlig træner som hos Kroppenshus, når de skal til at starte i fitness igen. Men der er rent faktisk en langt større chance for at gennemføre og opnå sine mål, hvis man har en faglig og kvalificeret hjælp med sig under hele forløbet. Så selvom det kan virke som en større investering at få en personlig træner, kan det være altafgørende for, om du overhovedet når i mål.

Hvis du stadig ikke er overbevist om, at det er den mest sikre vej mod at nå dine målsætninger, er der herunder samlet hele fem skarpe fordele ved at få en personlig træner udover at komme i god form.

 

Konkrete og realistiske målsætninger

Først og fremmest kan en personlig træner være med til at konkretisere dine målsætninger på en måde, så de samtidig er realistiske. Der er mange, der skyder over målet, når de skal sætte delmål for deres vægttab eller styrketræning. En personlig træner ved, hvad du kan opnå, og hvordan du opnår det.

Derudover har mange det med at sætte for løse mål op for dem selv. “Tab 10 kg” er et mål, men det er ikke konkretiseret. Din træner kan gøre det mere håndgribeligt ved at uddybe dine mål, så de er nemmere at indfri. Hvad skal du spise? Hvordan skal du træne? Hvor ofte skal du træne? Og så videre.

 

Professionel hjælp til at opnå dine mål

Dog er det selvfølgelig ikke nok med at lave målsætningerne. Du skal også i mål med dem. En fagkyndig personlig træner kan være med til at give dig den professionelle hjælp, som kan være altafgørende for, om du når det, du gerne vil.

Det kan især være en fordel at have en til at støtte sig op af i de mere svære perioder, hvor træningen er for hård, kosten begynder at gå skævt og motivationen daler. Her er der mange, der vælger at kaste håndklædet i ringen. Du har meget nemmere ved at klare dig igennem disse kriser, hvis du har en professionel til at hjælpe dig.

 

Undgå skader og overbelastning

Noget af det, der kan være med til at slukke motivationen fra den ene dag til den anden, er skader. Derfor er det selvfølgelig vigtigt, at du holder dig skadesfri, hvis du vil have en chance for at opnå det, du gerne vil.

Med en personlig træner tilknyttet vil du blive guidet til at træne rigtigt, så du undgår skader og overbelastning af dine muskler. Mange starter alt for hårdt op, når de skal i gang med at træne igen, og efter to træningspas kan de gå hjem og smide sig på sofaen med en ispose om benet, fordi de har fået overbelastet musklerne med den voldsomme start.

Når dine muskler ikke er vant til at træne, skal du starte blødt ud. Og din træner vil kunne guide dig til at komme i gang på den helt rigtige måde.

 

Pres dig selv til det yderste

Enkelte kan presse sig selv til det absolut yderste. Lige til grænsen, hvor træningen stadig er givende, men hvor du samtidig også undgår skader og overbelastning. Men der er mange, der ikke udnytter deres potentiale 100%.

En personlig træner vil kunne presse dig tilpas meget, så du får alt det ud af din træning, du overhovedet kan. Hvorfor spilde tiden med at træne til 60%, hvis du med en træner kan træne op til 100% hver eneste gang?

Ved at udnytte alle dine ressourcer 100% på en ansvarsfuld måde, vil du også hurtigere komme i mål.

 

Løbende opdateringer og evalueringer

Sidst, men absolut ikke mindst, kan en personlig træner også give dig løbede evalueringer, så du hele tiden ved, hvordan du udvikler dig. Det er noget, der kan være med til at give motivation, når du hele tiden kan se, at du rykker dig.

Derudover kan en træner også løbende teste dig og guide dig til at ændre på din træning, så du hele tiden får et komplet udbytte af din træning. Han vil også kunne opdatere dig på udviklingen af din styrke, som er essentiel at følge med i – især når vægten begynder at stå stille. For selvom du ikke taber dig på vægten, kan du stadig udvikle dine muskler og blive stærkere dag for dag. Og her er det utroligt givende at kunne følge med i udviklingen, så din motivation ikke daler på grund af stilstand på vægten.

4.6/5 (42 Reviews)

No Responses

  1. Anonym

Din kommentar?