ændre dine vaner og nyd det ligesom man nyder den dejlige sol

Få styr på de sunde madvaner

Dette indlæg er reklamefinansieret / affiliate

Hvis du har taget beslutning om at dit helbred og krop har godt af en sundere livsstil, så er første skridte at ændre dine kostvaner.

Få styr på de sunde madvaner med de nedenstående tips. En sund livsstil er den rigtige måde til hvordan du taber dig men opnår andre gevinster som bedre kondi, forebyg sygdomme og måske endda opnå at leve lidt længere. Og ikke mindst, forstå vigtigheden af hvorfor du skal spise sundt som person og familie.

 

Sådan får du styr på dine kostvaner

Få styr på de sunde madvaner

Der findes mange metoder, råd og tips til hvordan du opnår at få styr på dine kostvaner og tabe dig. Det at tabe sig er ganske enkelt i teorien men i praksis kan det være ret svært at overskue engang imellem. Og derfor har vi fundet et par korte og gode råd der kan være med til, at du opnår at holde dig til de sunde madvaner. Kosten er vejen til at tabe sig og være sund på den langsigtet bane.

 

De forskellige tips til at holde de sunde madvaner

Disse tips kan du bruge til at holde dig væk fra det usunde og implementerer de sunde ting i hverdagen, indtil disse livsstilsændringer bliver en vane for dig:

  • Mange har for vane at springe morgenmaden over. Det sker fordi de enten ikke er sulten eller har for travlt med at komme ud af døren om morgenen. Start med at sætte vækkeuret 20 minutter tidligere hver morgen, og tving dig selv til at spise en gang Müsli eller andet fiberrigt. Kostfibre er vigtigt og kan være med at stille sulten over en længere periode.
  • Spring aldrig måltider over gennem dagen. Du ødelægger din naturlige forbrænding og du vil med stor sandsynlighed op spise endnu mere i mindre store måltider gennem dagen.
  • Altid husk at både smage og tygge din mad når du spiser. Derved opnår du at sende signal til hjernen om at du rent faktisk er mæt, hvilket kan tage helt op til 20 minutter.
  • Spis aldrig noget som du er ved at brække dig over. Weetabix(test Tænk) kan være et eksempel som du kun tvinger i dig fordi det er sundt, men som smager ret elendig selv med nødder og andet tilsat. At tvinge dig selv til at spise ting du ikke kan fordrage, kommer aldrig til at holde i længden alligevel.
  • Hvis du kommer til at spise noget usundt gennem ugen, så lad være med at gå i depressiv tilstand over det. Alle kommer til at “falde i”, og det er bare hvad der sker. Et tilbageskridt betyder bare et skridt mere fremad, for du er inde i en god stime når du ændrer de usunde vaner og en pose chips eller på en uge vil ikke ødelægge dette. Det vil nr 3, 4 eller 5.
  • Husk altid at småspise lidt i løbet af dagen. Snacks eller frugt som et æble, appelsin, banan eller andet sundt mad stiller den værste sult. Og giver den gevinst, at du ikke overspiser ved hovedmåltiderne.
  • Husk at købe ind på en mæt mave, for så springer du over de værste impulskøb af dårlig mad og søde sager over.

Altid tillad dig selv at spise lidt slik eller drikke en cola i løbet af ugen. Der er ingen grund til at være fanatisk, og hvis du spiser sundt og rører dig fysisk i løbet af ugen, så er den lille mængde fedt og sukker faktisk helt godt for kroppen.

4.8/5 (56 Reviews)

No Responses

  1. admin

Din kommentar?