Hvis du har taget en beslutning om at dit helbred og krop har godt af en sundere livsstil, så er det helt sikkert, at du bliver nødt til at starte med at ændre dine kostvaner.

Få styr på de sunde madvaner og ikke bare gå efter at tabe dig med disse tips, men også opnå at få en bedre kondi, undgå sygdomme og måske endda opnå at leve lidt længere, og ikke mindst, forstå hvorfor i skal spise sundt som familie.

 

Sådan får du styr på dine kostvaner

tip: Få Styr på de Sunde Madvaner

Der findes mange metoder, råd og tips til hvordan du opnår at få styr på dine kostvaner og tabe dig, men dog kan det være ret svært at overskue engang imellem, og derfor har vi i denne korte artikel samlet et par gode råd som du kan følge, så du opnår at holde dig til de sunde madvaner, for kosten er vejen til at tabe sig på den langsigtet måde, og selvfølgelig også have den sunde krop.

 

De forskellige tips til at holde de sunde madvaner

Disse tips kan du bruge til at holde dig væk fra de usunde ting, og implementerer kun de sunde ting i hverdagen, indtil til de sidst bliver en vane for dig:

    • Mange har for vane at springe morgenmaden over fordi de enten ikke er sulten, eller bare har for travlt med at komme ud af døren om morgenen. Start med at sætte vækkeuret 20 minutter tidligere hver morgen, og tving dig selv til at spise en gang müsli eller andet.
    • Spring aldrig måltider over igennem dagen, for  udover du ødelægger din naturlige forbrænding så ender du med stor garanti op med at spise endnu mere i mindre store måltider.
    • Altid husk at både smage og tygge din mad så du opnår at sende signal til hjerne om at du rent faktisk er mæt, hvilket kan tage helt op til 20 minutter.
    • Spis aldrig noget som du er ved at brække dig over, og som du kun tvinger i dig fordi det er sundt, for det kommer aldrig til at holde i længden alligevel.
    • Hvis du kommer til at spise noget usundt igennem ugen, så lad være med at gå ned over det. Alle kommer til at “falde i”, og det er bare hvad der sker, men lad være med at ødelægge den gode stime som det er at omlægge sin kost til en sund kost.
    • Husk altid at småspise lidt i løbet af dagen, som f.eks. et æble, appelsin, banan eller andet sundt mad som stiller den værste sult, for så overspiser du ikke ved hovedmåltiderne.
    • Husk at købe ind på en mæt mave, for så springer du over de værste impulskøb af dårlig mad over.

Altid tillad dig selv at spise noget slik eller drikke en cola i løbet af ugen, for der er ingen grund til at være fanatisk, og hvis du spiser sundt i løbet af ugen, så er den lille mængde fedt og sukker faktisk helt godt for kroppen.