Bliv fit og kom i form med de nemme tips som du får lige her, der også fortæller hvordan du opnår at fastholde din form fremefter. Før du får de nemme tips, så skal du dog holde noget helt klart.

Hvad end du gør og ikke gør, så vil det have konsekvenser for alt. Hvis du smiler til folk, så smiler de som regel tilbage, helt ligesom det modsatte gør sig gældende.

Det gør sig også gældende hvis man gerne vil i form og holde formen – Et positivt sind vil give positive resultater helt ligesom det negative sind, som regel giver negative resultater, der jo er lig med ingenting, når det drejer sig om ens fysik.

Derfor er dit vigtigste redskab til både at komme i form og forblive i god form, at have den rette indstilling og motivation.

 

Hvad du opnår ved at komme i god form

bliv fit og opnå den gode form

Du ved motion er godt og nødvendigt for at tabe dig, sener og musklerne, men det er så sandelig også godt for kroppens funktioner.

Daglig motion betyder, at du renser ud for affaldsstoffer, så kroppens funktioner kan hjælpe til at holde immunforsvaret i top og holde kroppen ung.

Derudover, så er motion også godt for din mentale tilstand. Daglig motion giver rigtig meget energi, og giver dig et mentalt overskud til f.eks. at have overskud til ikke at lade dig på af ting.

Har du nogensinde taget dig selv i at gå lidt for ofte op i en spids, netop fordi du ikke har overskuddet til at lade ting passerer? Det går udover dine omgivelser, der som regel giver dig samme svar tilbage, og den onde spiral af negative tanker vil forsætte, men med daglig motion og bedre form, vil du opbygge en automatisk tilstand af psykisk overskud så du møder omverden på en positiv måde.

Det er din motivation til at komme i gang med at blive fit, og husk på disse ting der måske virker lidt tåbelige lige nu, men det med at starte ud fra “bunden” af, er ikke svært lige nu eller i morgen, men de hårde tider vil komme om et par uger, og her er motivation afgørende for succes.

 

Kom i form ved at elske motion og træning

brug din yndlings motionsform til at komme i form

Det er nemt at finde på undskyldninger for at undgå at løbe en tur, cykle, dyrke sport, besøge fitnesscentret eller andet, og det er især nemt, når det er mørkt og koldt udenfor. Undskyldninger er verdens nemmeste ting, og også hvad de fleste af os gør ofte, når det drejer sig om at komme i form.

Her skal du dog ændre din måde at tænke på, for hvis du vil have succes, så er de dårlige undskyldninger logisk nok, ikke vejen frem.

Det er nemlig dig og ingen andre end dig, der kan ændre din form og tilstand. Ligegyldigt hvor mange undskyldninger du finder på, så kommer kroppen ikke i form med mindre, at du rejser dig og kommer i gang.

Derfor skal du begynde at gribe og omfavne tanken om at komme i form. Det kan du gøre ved at sætte dig et mål, som kunne være at smide 10 kilo, få en krop som Brad Pitt eller hvilket som helst andet ting der vil få dig til, at ændre tankerne fra at være negative omkring det at træne, til at se de positive ting der kommer ved at træne.

For lige så snart man kommer i gang, og kommer igennem de første par uger, så kommer motivationen som regel af sig selv. Her kan man nemlig begynde at se resultater ved en vedholdende indsats, men indtil da, så skal du tænke positivt og blive ved med det.

Det gør du ved, at fastholde guleroden foran dig, hvilket kan være en lækker krop, du kan passe bikinien til sommer, bedre og sundere helbred eller bare at du opnår noget her i livet.

 

Vær kreativ med din træning

brug den rette træning til motionen

Når man skal lave noget workout, og man gerne vil komme i form hurtigt, så gælder det om at være kreativ omkring sin træning.

Du behøver ikke at kaste dig over alle mulige forskellige træningsformer i fitnesscentret, men derimod holde dig til de sjove ting som du kender til. F.eks. kunne det være at danse r…. uden af bukserne, der giver dig lysten til at give den gas, eller bare at gå hele skoven igennem i hårdt trav eller lignende ting.

Jo mere du får pulsen op, jo mere vil kroppen blive trænet og tilvænnet, for ikke at snakke om, at jo flere kalorier vil du forbrænde. Så hvorfor ikke gøre det med noget, som man også finder sjovt, hvilket dans jo er for rigtig mange mennesker.

Når du har fået sparket motionen i gang, så kan du udbygge motionsformerne til at være mere og mere krævende, hvilket måske også vil tænde konkurrence genet i dig. Her er der mange krævende motionsformer som trappeløb, spurte op af bakker og lignede, som jo selvfølgelig kræver, at man har opbygget en grundform.

Hvis du har svært ved at gøre tingene alene, så få en ven eller kæreste til at deltage så det bliver et fællesprojekt. Jo flere jo bedre, for så er der flere til at presse hinanden, hvis der vel og mærke ikke går snakkeklub i den.

 

Hvordan du opnår at komme i god form hurtigt

brug de hurtige motionsform

Brug tid på at tænke og glæde dig over at nå dit mål, og en simpel øvelse som at visualiserer sig sit mål kan faktisk hypnotiserer ens hjerne til at overkomme ret mange ting.

Det kræver alligevel en del, at komme ud og motionerer, når man virkelig ikke har lyst. Det er dog vejen frem for at komme i den gode form hurtigt, for det kræver at man også tager skridtet til at løbe, cykle, gå eller andet, især på de dage hvor det hænger en ud af halsen.

Find tiden til det i hverdagen, for vores liv i Danmark kan nogen gange være krævende, og her må man lave prioriteringer, hvor træningen absolut må komme først for (børn osv. kommer selvfølgelig først).

Implementer træningen i din hverdag, og selvom det kan være svært at tage løbeturen kl 20-21 en tirsdag aften efter børnene er lagt i seng, så er det dog netop hvad du skal gøre.

 

Hvilket motions former giver dig resultater?

lav den rette cardio for at komme i form

Kort sagt, så giver alt slags træning, resultater. Vi starter jo allesammen på forskellige stadier, og som sådan vil mulighederne for hvilket slags motionsformer som vi kan udføre, også varierer.

Hvis du hader at besøge motionscentre, så er vejen frem at lave træning derhjemme. Hvis du starter ud med at være helt tom for energi og kroppen er totalt utrænet, så begynd at give haven en overhaling, for det kan faktisk være ret hårdt. Det er selvfølgelig ikke noget der får kalorier til at dryppe af kroppen, men det er dog en måde at komme i gang, og samtidig får haven også en tur.

Ellers er de gængse motionsformer som tempofyldte eller lange gåture, løb, cykling, rulleskøjter absolut de gode cardio former. Derudover er der også muligheder med at starte på at træne med vægte, yoga eller fitness former.

Du kender selv dit eget stadie, og du ved også nu, hvad der kræves og hvem der kan ændre tingene for dig…

Det er nemlig dig selv, og hvis du ikke har overvejet at tage skoene på nu, og tage en gå, løbe eller cykeltur, så læs det hele igen, for du har misforstået hvordan du kommer i form både på den gode, bedste, naturlige og hurtigste måde…

Kom i gang med at motionerer lige nu, for du kan motioner alle steder og på alle tidspunkter af døgnet, hvilket er den bedste måde at komme i form for alle.