Hvad er et sundt vægttab om ugen? Hvis det er fordi sommeren er i nærheden, at du gerne vil tabe dig, så er det vist en ganske normal ting for de fleste af os.

Du har med garanti set på en hel masse forskellige sunde kostråd til at tabe sig, træning, hverdagsmotion og hvad ved jeg, som er sundt, men hvad er vigtigt og sandt, samt hvad er forkert ved et vægttab?

Der findes ingen hokuspokus tryllepille, men der findes en del metoder der kan gøre dit projekt ”vægttab” lettere. Disse tips finder du et par stykker af lige her.

Gode bøger med sunde løsninger til at forbrænde kalorier

Tab 12 kg/12 uger

Køb den sunde kost/vægtplan i bog

Træn Spis Lev

Brug den sunde måde at forbrænde kilo på ugebasis

Diætistens kogebog

Køb Diætistens kogebøger til slankekur

 

Fra en dag til anden

Hemmeligheden bag det at forbrænde fedt som overvægtig? Den korte svar er: Tålmodighed og arbejde, arbejde og arbejde.

Du kan ikke bare tage dig fra en dag til anden. Et vægttab er en proces din krop bearbejder. Derfor kommer resultaterne først efter noget tid, men når først de kommer, så er de også i dén grad bemærkelsesværdige.

Hvor meget du kan tabe dig om ugen, er et svært spørgsmål. For det er forskelligt fra person til person, hvor stort et vægttab der kan hentes om ugen.

Det kan godt være du har læst at en kendis har tabt sig 5 kilo om ugen, hvor vedkommende er gået 5 buksestørrelser ned over en måneds tid, men det kan umuligt have været sundt. Disse personer har enten en spiseforstyrrelse eller også har de netop sultet, hvilket vi lige understreger ikke sundt.

Dit vægttab skal nemlig også være sundt, og det skal det af flere grunde. Både du og din krop skal have det godt, hvilket hverken du eller din krop har, hvis du sulter og lever af vand. Lad dig nu ikke friste, når jeg fortæller dig, at du godt kan tabe flere kilo på en uge, ved bare at drikke vand … Du kommer nemlig til at tage det hele på igen, netop fordi det ikke er sundt for din krop, og så skal du påbegynde endnu et vægttab ugen efter.

 

Hvad er ”sundt”?

Vi kom lidt ind på det før. Et sundt vægttab er hvor du langsomt får din krop til at vænne sig til en sundere livsstil. I løbet af ugen er det vigtigt at du får nok vand, spiser grønt og får sovet nok. De tre faktorer er nogle af de vigtigste, da de gør mest for din krop på sigt.

Selvfølgelig kan vi ikke undgå at snakke om mængden af mad og ikke mindst træning. Træning er dét der giver dig et effektivt vægttab, men det betyder samtidig ikke at du skal være fanatisk som halvdelen af Instagrammerne – og så er det selvfølgelig sundt.

En halv times gåtur, fire gange i ugen, og du er godt på vej. Bare dét at din krop kommer til at bevæge sig, er essentielt for dit vægttab.

Opnå det sunde vægttab om ugen

Sådan gør du

Et vægttab skal ikke kun være over ugen der nærmer sig, det skal være noget der varer ved. Medmindre det blot er et enkelt kilo du ønsker at smide, selvfølgelig.

Her får du nogle fif du let kan implementere i dit vægttab, som ikke er svært at implementere i ugen med travlhed:

  • Peberkorn: Peberkorn og stærk med forøger din forbrænding, hvilket vi godt kan lide. Det gennemsnitlige menneske forbrænder 100 kalorier i timen, og dette tal kan vi forøge, ved at spise nogle få peberkorn om dagen.
  • Drik vand: Vi bør drikke mellem to go tre liter vand om dagen, hvilket de færreste gør. Det er altså mellem hele 14 og 21 liter om ugen, der skal ned. Får du gjort det? Det er ikke bare sundt for din krop, det er virkelig sundt. Og så vil du endda ikke spise så meget eller føle dig sulten, når du drikker alt det vand. Vand er noget der i høj grad har positiv indflydelse på dit vægttab.
  • En 30 minutters gåtur: Jo flere gange om ugen du går en lille tur, jo bedre – selvfølgelig. Men som vi nævnte før, så kan du også starte ud med 4 gange i ugen, så det blot er 2 timer i alt. Kan vi ikke alle godt finde 2 timer i ugen til gavn for vores krop? Det er sundt at have en god kondition, så du ikke bliver forpustet af at gå op på anden sal.
  • Tænk over hvad du spiser: Du behøver ikke at skære fredagschokoladen væk, men lad nu være med at spis dig mæt alle 7 dage i ugen. Spis med måde og husk på at du tager gennemsnitligt 10 minutter om at glemme, at du har lyst til slik og søde sager – Som er ret nemt at have lyst til.
  • Følg en plan: Det at følge en sund plan som en slankekur, kan være dit bedste værktøj til at forbrænde kalorier. Her gælder det bare om at finde de rigtige slankekure frem for de mere obskure som et dyrt pulver, drink kun juice og andre mere eller mindre rablende tossende ideer der udelukkende er skabt for at tjene penge på dig.

Nu har du i hvert fald nogle værktøjer/tips til din slankekur så du kan påbegynde et sundt vægttab.

Sending
User Review
5 (1 vote)