Hvis du har valgt at du vil i gang med boksetræning, nu det er perfekt til at opbygge muskler og kondi, så skal du selvfølgelig først finde en af de gode boksesække, hvis det er til hjemme brug. Dernæst skal du selvfølgelig i gang, men det kræver dog at du har den rette teknik på plads.

Brug disse tre gode begynder tips til din boksetræning for at opnå de optimale resultater som jo er, hvad det drejer sig om.

Slå på boksesækken

Det er vigtigt at du forstår forskellen imellem at slå og skubbe til en boksesæk. Hvis du slår på en sæk og ikke trækker din hånd tilbage i forsvarsposition til beskyttelse af hovedet, så vil dit slag højest sandsynlig være et skub og ikke et slag. Se teknikken for hvordan du gør det helt rigtigt lige her på expertboxing.

Derfor skal du træne den rette teknik for at slå på en boksesæk, hvilket samtidig kræver, at du har styr på din balance.

Balancen er vigtigt for boksetræning

Når man skal bokse på en sæk, så gælder det om at have kontrol over dine slag og ikke mindst din balance. For når du slår, så skal du ikke kaste dig selv fremefter, for selvom boksesækken ikke slår igen som en modstander ville gøre, så vil denne form for forkert teknik højest sandsynligt give dig skader.

Når man slår så kommer kraften selvfølgelig fra musklerne, men den kommer også fra balancen, og her er det vigtigt, at man forstår at have den på plads, så slagene bliver helt rigtige, og derfor er denne teknik lige så vigtigt som selve teknikken for slag.

Bevægelse og benarbejde

Når man bokser, og især hvis man er nybegynder, så vil de fleste fokuserer på at slå løs med boksehandskerne, men den rette træning for at opnå både mere styrke, markeret muskler og god kondi, kræver at du arbejder lige så meget med dit benarbejde.

Når man skal slå, så gælder det om at have den rette fodteknik, hvilket betyder, at du skal placerer dine fødder med skulderbredde under slagene. Det er vigtigt at balancen er tilstede, for selvom der ikke er en modstander, så går boksetræningen jo ud på at mestre teknikken som var det en modstander man stod overfor.

Du opnår bedst det gode benarbejde, ved at du bevæger dig under træningen, hvilket betyder, at du skal bevæge dig fra side til side mens du slår, og hvis du indarbejder spark også, så er det især vigtigt med bevægelse.

5/5 (1 Review)