Du har hørt det, og det er rigtigt nok. Vi bør gå 10000 skridt om dagen for at være og forblive sunde i kroppen. Der er utrolig mange tips til hvordan du kan opnå de 10000 skridt og nogen af de bedste tips vil du få i denne artikel.

Det er ikke os alle der lige føler vi kan finde tid til at gå de 10000 skridt om dagen. Men umiddelbart tager det heller ikke så lang tid, som det ellers lyder. 10000 skridt er meget, men når du i forvejen er på arbejde, går lidt rundt i hjemmet mm. så er det faktisk ikke helt vildt meget tid du skal sætte af om dagen. Hvis du mangler hjælp til motivationen, kan en skridttæller være en ganske fornuftig investering, hvor du kan måle dig selv med det samme.

Nogen mener også at det er bedst at gå 10000 skridt mere end det du selv går i løbet af sådan en arbejdsdag og det du laver i din fritid. Og selv hvis du bestræber dig efter at gå de 10000 skridt yderligere så er det nu heller ikke fordi det tager så lang tid.

De bedste tips omhandler motion

… og du ved det jo godt. Men helt ærligt, en kort løbetur og du har meget hurtigt taget flere tusinde skridt, selv hvis du føler dig dvask og måske bare lunter. Eller, går i et hurtigt tempo. Faktisk bare en gåtur med din hund giver dig også et boost i den rigtige retning så du kan nå de 10000 skridt om dagen.

Men udover gå- og løbeture som er de bedste tips der får dig mod målet på dagen, så er der også sådan noget som at sjippe, gå op og ned ad trapper. Hvis du skal have så meget ud af dine 10000 skridt, så skal du tage dem på trapperne. Her får du både taget de 10000 skridt, men du får også forbrændt langt flere kalorier end ved bare at gå en tur med din hund.

Men uanset hvor mange smarte tips du kommer til at læse omkring det at opnå de 10000 skridt om dagen, så vil motion altid være blandt de bedste tips, så du kan lige så godt forberede dig og komme i gang. Skridttæller eller en af de andre fitness armbånd til at motiverer, kan måske være det rette værktøj for dig.

Tips i hverdagen

Få ting i din hverdag kan gøre rigtig meget for at du når dine 10000 skridt. Hvis du har en bil og tager den på arbejde, så parker lige lidt længere væk fra din arbejdsplads end du plejer. Der skal ikke mange meter til før du får gået en del ekstra skridt, bare ved det.

Når vi nu snakker om tips i hverdagen og allerede har været inde på det med at parkere længere væk, så kan vi også snakke lidt om elevatorer. For hvad var det lige vi sagde før? Trapper!

Trapper er simpelthen et af de bedste tips, som vi nærmest også kan kategorisere inde under motion. 3 etager er gennemsnitligt lige omkring 80 trapper, hvilket altså er 80 skridt du kan tage ved at spare elevatoren. Du skal vel også ned igen, derved er det altså op til 160 skridt (potentielt mere) du kan tage ved at spare sådan en tur – og så er trapperne jo den bedste måde at gøre det på.

Find motivationen

10000 skridt går ikke sig selv, så du skal finde ud af hvad der gør at du i princippet godt kunne tænke dig at fuldføre det om dagen. For de fleste er det grundet vægttab at de vil gå de 10000 skridt om dagen, for det er et udsagn vi har hørt der holder os sunde. Måske får vi det bedre med os selv med at spise en berliner når dagen er omme, hvis vi har gået de 10000 skridt.

I bund og grund bør du ikke behøve at søge efter tips for at gå de 10000 skridt. Tips er først tips, når de virker. Og det er ikke alle tips der virker for alle mennesker, da vi alle er forskellige. Derfor er det hvad der virker for dig, der er de gode tips til at gå de 10000 skridt om dagen.

Det første du skal gøre er at anskaffe dig en skridttæller, hvilket ikke koster særlig meget. Herefter bliver du hurtig erfaren nok til at vide hvor mange skridt du går om dagen, på de ting du nu laver til dagligt.

Sending
User Review
5 (1 vote)