De rigtige tips til din slankekur der virker uden kur?

Vi kender alle til, at stå og kigge os selv i spejlet og tænke “Nu burde jeg virkelig gå på en slankekur!”, korrekt?

Vi kender så også alle til problemet med at….

Det sker bare aldrig, for vi udskyder hele tiden starts datoen.

Det kræver motivation at starte på en kur og uden den rette motivation, så får man ikke det langsigtet held med projektet, så brug tid på hvad der motiverer dig til en slankekur.

Når du har motivationen på plads, så brug disse 3 tips til en naturlig slankekur, der både virker og holder.

 

Det første skridt for en god slankekur

Hvordan du taber dig bedst? Når du starter ud med noget, så er du ofte super motiveret og starter ud med at smide alle dine dårlige vaner væk.

For mange, så holder det dog ikke så længe. Efter en lille rums tid begynder du at vakle, da der ingen synlige resultater er.

Det betyder at du falder tilbage til de dårlige vaner, som du lige havde smidt og inden for kort tid, så stopper du højest sansynligt med motionen også.

Derfor er dit første og vigtigste skridt til at opnå en succesfuld slankekur, at starte med små skridt og se på det hele som et langsigtet projekt, der rent faktisk kan vare både halvt eller helt år.

 

En god slankekur kræver motion og ikke kun sund mad

Brug håndvægte til din slankekur for at øge musklerne

Lige meget hvor ofte du læser det i et dameblad eller mandeblad, så kan du ikke spise dig slank og trimmet. Du skal nemlig kombinerer kosten med en form for fysisk aktivitet også.

Den bedste motionsform er, når pulsen stiger og musklerne kommer i arbejde, for så bliver dit system sat i arbejde.

Motion forbrænder din energi, der rent beset nok kommer fra dine fedtdepoter. Derudover sætter det din forbrænding i vejret og også arbejder mange timer efter motionen er overstået for dig. Det sker ikke ved kun at sidde i sofaen og spise riskager uden at røre sig synderligt.

Det kan være både svært og hårdt at starte op med motion, så derfor skal du starte langsomt ud, så du ikke går død i det.

 

Din forbrænding kan øges gevaldigt ved at styrke musklerne

Det gode udgangspunkt for at bruge en slankekur der virker hurtigt er, at udover din kost og livsstil skal være væsentlig sundere (der er jo en grund til, at du gerne vil tabe dig korrekt?), så er det at øge din muskelmasse for den gode forbrænding.

Jo større muskelmasse, jo højere vil din forbrænding være. Det hurtigste måde er logisk nok at træne dine muskler, så du derved ikke reducerer muskelmasse imens du slanker dig, men derimod øger muskelmassen. Ved Getbig lige her finder du de gode vægtsæt, så du kan starte ud med øge forbrændingen derhjemme, hvilket jo er nemt og også ret behageligt.

Motionscentret, yoga eller hjemmetræning med et godt muskel program vil træne dine muskler. Så træn musklerne tre gange om ugen af 30 minutters varighed kombineret med noget cardio træning.