Har du levet lidt for godt, og trænger måske til at få kroppen lidt i form og blive fit? Måske du har ambition om at smide nogle kilo?

De tanker er noget der rammer de fleste af os fra tid til anden. Men de fleste ved også, at overskuddet måske ikke lige er til at bruge mange timer i fitnesscentret eller løbe halvmarathon 3 – 4 gange om ugen.

Derfor kan et godt træningsprogram du relativt nemt og biligt kan udføre i hjemmet lige efter børnene er lagt i seng, e-mails er besvaret og hvad der ellers suger tiden for os. Træningsprogrammer og gyldne løsninger finder du en milliard af i sundhedsmarkedet, og mange af disse er direkte forrykte eller ligegyldige.

Bogen “Skyhøj Forbrænding” med Anna Bogdanova er noget anderledes. bogen lover godt nok vægttab, stærke kurver og dejlig smidig stofskifte, som alle træningsprogrammer gør. Men dette program er bygget på ganske naturlige øvelser alle kan udføre, og ikke mindst det bedste; Programmet er skrevet til alle der mener, at når du siger træningsprogram for almindelige mennesker, så er langsom ikke at lave 100 armbøjninger og gå i split på samme tid.

Hvorfor Skyhøj Forbrænding med Anna Bogdanova er god?

Anna Bogdanova, født i Ukraine er i god form, hvilket ikke kræver de stærkeste briller at få øje på. Men hun er samtidig også bygget helt normalt uden at have et hoftemål på 5 cm. Hun forholder sig ud fra fakta til, hvordan du kan komme i form på den nemmeste og naturlige måde, hvor du bruger de naturlige ting der giver dig vægttab. Det gør hende til en person som du kan relaterer dig til. Stort set alle giver op hvis træningen er på et stadie, hvor vi ikke kan følge med.

Træningsprogrammet er sat til at strække sig over 7 uger. Og om årsagen til dette er for ikke at dræbe din motivation, eller måske sælge dig næste program ”Veldrejet”, skal være usagt.

7 er et magisk tal som vi alle dvæler ved. Og uden at skulle give de mange forklaringer til hvorfor, så test det på familie og venner ved at spørge dem om at tænke på et tal mellem 1 og 10 nok gange, og tallet 7 vil gennemsnitlig figurerer mest. 7 uger er et overkommeligt tal, og lyder noget nemmere end 1½ måned.

Den nemme løsning er nemlig, hvad de fleste af os søger. Og det gør sig især gældende til hvordan du taber dig bedst. Og den nemme træning alle kan gøre foran fjernsynet, hvor du eventuelt kan blive underholdt af TV2 News med livedækning af deres journalister, er også hvad vi gerne vil have.

Hvad du får med Skyhøj Forbrænding?

Du får et træningsprogram der består af 4 x 15 minutters træning om ugen kombineret med en varieret kost. Du hørte rigtigt; 4 gange om ugen hvor du kun skal træne 15 minutter hver gang. Det er kortere tid, end det tager et børnehavebarn at få et par sko på fødderne. Kosten er som regel problemet i forhold til vægten, for ingen vægttab uden at du ændrer dine spisevaner.

Bogen er bygget op i forskellige sektioner:

  • Del 1 giver dig nødvendig viden om forbrænding, og hvilken type du er.
  • Del 2 giver dig et kapitel om kost, træning og afslapning i hver uge af de syv uger som programmet er bygget op over.
  • Del 3 giver dig et kapitel med øvelser i hver uge.
  • Afslutningen giver tips til at holde forbrændingen høj, og ideerne til hvor du finder det nødvendige udstyr.

Fordelen ved denne bog er, at du kan bruge den over 7 eller 46 uger hvis du lyster.

Hvad kræver træningsprogrammet?

Hvad kræver træningsprogrammet?

Ligesom med så meget andet, så findes der ingen nemme løsninger og denne bog er heller ikke nok. Du skal nemlig bruge noget træningsudstyr og værktøjer.

Kettlebells er nødvendige og så en intervaltimer, hvilket dog kan klares med en app på telefonen.

Disse nedenstående redskaber/udstyr skriver Bogdanova selv, at være gode ting at bruge i sammenhæng med 7-ugers kuren i bogen på side 36:

  • En lidt tungere kettlebell
  • Træningsmåtte
  • Håndledsbeskyttere
  • Tennisbold
  • Juice eller blender

Hvis du vil gøre noget ud af det, for der er ret store chancer for at du også ønsker næste træningsprogram når du har kørt dette igennem, så skal du investerer i par gode træningshandsker også.

Alternativerne?

Hvis du er afskrækket af at lave 15 minutters træning med kettlebells 4 gange om ugen foran fjernsynet, så er Skyhøj Forbrænding nok ikke noget for dig.

Her er alternativerne som Atkins, Nupo, kalorietælling og alle de andre mere eller mindre ligegyldige slankekure måske det gode alternativ. De giver dig dog aldrig det sunde og langvarige vægttab ved hjælp af en velfungerer forbrænding.

Hele hemmeligheden ved at tabe sig er ganske enkel men dog også svær rent mentalt og fysisk.

Det er dog hårdt at tabe sig, for du skal give afkald på ting. Du skal ændre dine dårlige madvaner i form af overspise, sukker, slik m.m. Du skal til at motioner og røre dig hver dag – De to ingredienser kombineret med vedholdenhed er hemmeligheden til at tabe dig.

En slankekur giver dig et middel som pulver eller andet til at tabe dig. Men en slankekur har en udløbsdato, og når denne dato udløber vender du ofte tilbage til dine dårlige vaner, for hvis du ikke sipper Nupo mere, hvad spiser du så? Bevares, hvis du vil tælle kalorier hver dag og spise mindre end din krop rent faktisk har brug for, så den holder sig sund, det giver dig et vægttab. Men hvor længe og i forhold til hvilke konsekvenser?

Ikke at du skal købe Bogdanova’s program, for alt der står i bogen kan du nemt finde online og bruge 7 Minute Apps eller anden. Men hvis du har det bedst med en god motivation og program der viser dig fra start til slut, hvordan du bliver sundere, strammere og slankere på den naturlige måde, kan pengene på programmet være givet ganske godt ud.

4.8/5 (46 Reviews)