Har du levet lidt for godt, og trænger måske til at få kroppen lidt i form og blive fit? Måske du har ambition om at smide nogle kilo?

Det er noget de fleste af os tænker eller vil, men de fleste ved også, at vi måske ikke lige har det kæmpe overskud eller tid til at bruge mange timer i fitnesscentret eller løbe halvmarathon 3-4 gange om ugen.

Derfor kan et godt træningsprogram du relativt nemt og biligt kan udføre i hjemmet lige efter børnene er lagt i seng, emails er besvaret og hvad der ellers suger tiden for os. Træningsprogrammer og gyldne løsninger finder du en milliard af på sundhedsmarkedet, og mange af disse er direkte forrykte eller ligegyldige.

Bogen “Skyhøj Forbrænding” med Anna Bogdanova er noget anderledes, for godt nok lover det dig vægttab, stærke kurver og dejlig smidigt stofskifte, som alle træningsprogrammer gør, men dette program er bygget på ganske naturlige øvelser alle kan udføre, og ikke mindst det bedste; Programmet er skrevet til alle os der mener, at når man siger træningsprogram for almindelige mennesker, så er langsomt ikke at lave 100 armbøjninger og gå i split på samme tid.

 

Hvorfor Skyhøj Forbrænding med Anna Bogdanova er god?

Anna Bogdanova, født i Ukraine er i god form, hvilket ikke kræver de stærkeste briller at få øje på. Men hun er samtidig også bygget helt normalt uden at have et hoftemål på 5 cm. Hun forholder sig ud fra fakta til, hvordan du kan komme i form på den nemmeste og naturlige måde, hvor du bruger de naturlige ting der giver dig vægttab. Det gør hende til en person som du kan relaterer dig til, for stort set alle giver op hvis træningen er på et stadie, hvor vi ikke kan følge med.

køb Anna Bogdanova begynder træningsprogram til hjemmetræningTræningsprogrammet er sat til at dække over 7 uger, og om årsagen til dette er for ikke at dræbe din motivation, eller måske sælge dig næste program ”Veldrejet”, skal være usagt.

7 er et magisk tal som vi alle dvæler ved, og uden at skulle give de mange forklaringer til hvorfor, så test det på familie og venner ved at spørge dem om at tænke på et tal mellem 1 og 10 nok gange. 7 uger er et overkommeligt tal, og lyder noget nemmere end 1½ måned.

Den nemme løsning er nemlig, hvad de fleste af os søger, og det gør sig især gældende for at smide kilo. Og den nemme træning alle kan gøre foran fjernsynet, hvor du eventuelt kan blive underholdt af TV2 News med livedækning af deres journalister, er også hvad vi gerne vil have.

 

Hvad du får med Skyhøj Forbrænding?

Du får et træningsprogram der består af 4×15 minutters træning om ugen kombineret med en varieret kost. Du hørte rigtigt – 4 gange om ugen hvor du kun skal træne 15 minutter hver gang. Det er kortere tid, end det tager et børnehavebarn at få et par sko på fødderne. Kosten kan være problemet, for ingen vægttab uden at man ændre sine spisevaner.

Bogen er bygget op i forskellige sektioner:

  • Del 1 giver dig en nødvendig viden om forbrænding, og hvilken type du er.
  • Del 2 giver dig et kapitel om kost, træning og afslapning i hver uge af de 7 som programmet er bygget op over.
  • Del 3 giver dig et kapitel med øvelser i hver uge.
  • Afslutningen giver tips til at holde forbrændingen høj, og ideerne til hvor du finder det nødvendige udstyr.

Fordelen ved denne bog er, at du kan bruge den over 7 eller 46 uger hvis du lyster.

 

Hvad kræver træningsprogrammet?

Ligesom med så meget andet, så findes der ingen nemme løsninger og denne bog er heller ikke nok. Du skal nemlig bruge noget træningsudstyr og værktøjer.

Kettlebells er nødvendige og så en intervaltimer, hvilket dog kan klares med en app på telefonen.

Disse ting skriver Bogdanova selv at kunne være gode ting at bruge i sammenhæng med 7-ugers kuren i bogen på side 36:

  • En lidt tungere kettlebell
  • Træningsmåtte
  • Håndledsbeskyttere
  • Tennisbold
  • Juice eller blender

Hvis du vil gøre noget ud af det, for der er ret store chancer for at du også ønsker næste træningsprogram når du har kørt dette igennem, så skal du investerer i par gode træningshandsker også.

 

Alternativerne?

Hvis du er afskrækket af at lave 15 minutters træning med kettlebells 4 gange om ugen foran fjernsynet så er Skyhøj Forbrændning nok ikke noget for dig.

Her er alternativerne som Atkins, Nupo, kalorietælling og alle de andre mere eller mindre svindel slankekure måske det gode alternativ. De giver dig dog aldrig det sunde og langvarige vægttab ved hjælp af en velfungerer forbrænding – som er måden, hvordan du taber dig på den naturlige måde.

Er du dog mere til at blive sundere, strammere og slankere på den naturlige måde, som er den eneste der giver dig et sundere liv på sigt fremfor de evige slankekure du prøvet hele livet, så er Bogdanovas 7 ugers program til at blive stærk, slank og stressfri, et rigtig godt sted at starte og hvem ved, måske det ender med at du løber halvmarathon 4 gange om ugen 🙂