Motivation til at tabe sig er hvad man skal sætte fokus på, inden rejsen mod færre kilo og sundere livsstil begynder.

Vores vægt er en variabel størrelse, for gennem dit liv vil vægten gå op og ned. Det kan være i større udstrækning for nogen mennesker i forhold til andre mennesker, men kropsvægten vil dog være skiftende.

Den skiftende vægt gennem livet kommer af mange ting. F.eks. har alderen indflydelse, da forbrændingen formindskes når du bliver ældre, helt ligesom skiftevis sund og knap så sund livsstil gennem livet også sætter sit præg.

Dog kan alle mennesker opnå vægttab ved at bruge den bedste måde til at tabe sig, og den helt afgørende faktor for at opnå et succesfuld vægttab er at have den rette motivation til vægttab.

 

Hvorfor motivation til at tabe dig?

hvorfor du skal finde den rigtige motivation til at tabe dig

Der er mange grunde til hvorfor du gerne vil tabe dig. En af de vigtigste grunde som vi allesammen burde have, er for helbredets skyld.

Mange af os der har taget på i vægt, og her snakker vi ikke om et eller to kilo for meget, men derimod når vi har 10, 20 eller flere kilo for meget overvægt på kroppen, så begynder det at tære på kroppen.

Problemet med at tage på er, at det kan komme snigende og blive en del af ens hverdag. Selvfølgelig findes der rigtig mange grunde som stress, depression, sorg, mangel på tid eller slet og ret afmagt. Der sker rigtig meget i vores hverdag, og det med vægten er som regel for de fleste af os, noget som vi skubber foran os. Der er ofte andre ting der skal klares, og det er også undskyldningen for at spise den ekstra pose vingummi eller undgå at dyrke 30 minutters motion om dagen, hvilket ikke rigtig harmonierer men de gode måder til hvordan du kan undgå de usunde fristelser.

 

Hvad skal give dig motivation til vægttab?

hvad giver dig motivation til vægttab

Som du lige har læst, så skal helbredet give dig motivation til at ændre tingene. Hvis din krop begynder at lide under den usunde livsstil, så er det netop et skrantede helbred, der skulle være grunden til at begynde på den gode slankekur og livsstil ændring.

Problemet er, at ligesom vi alle har prøvet at tage på og også smide et par kilo, så har vi også alle prøve at starte på en livsstil ændring med en slankekur, og de første par dage har vi været topmotiveret, men henad vejen så mister vi lysten, og så begynder vi på alle de dumme undskyldninger for ikke at spise sundt, gå en tur, dyrke yoga og alle de andre ting der skulle hjælpe til det sundere liv.

Det er så nemt at falde tilbage i de gamle dårlige vaner, og her er undskyldninger altid den nemme løsning som vi bruger til at gøre de dumme ting, også selvom vi inderst inde godt ved, at det er med til at smadre den sunde vægt…

“I morgen – starter jeg på kuren igen” undskyldningen, kender du vel alt til?

Hvad er det så, der gør, at nogen mennesker faktisk kommer i gang og holder sig i gang med en sund livsstil, når nu vi i bund og grund alle sammen er ens, og tænker ens?

Grunden til succes er en motivation, der er så god, at man vil gøre alt for at opnå sit mål.

Derfor skal man finde den super gode motivation, der kan holde en fanget i de sunde baner, og som er så god, at man bruger de sunde vaner mindst 80 % af ens tid, og ikke kun 20 %. Hvis man gør det, så har man et godt udgangspunkt for, at helbredet får det bedre og ikke mindst, at overflødigt fedt vil blive forbrændt og det er i bund og grund hemmeligheden bag det at forbrænde fedt som overvægtig.

 

Motivationen der giver dig resultater

motivation giver du succes til at nå dit mål

Det sværeste er faktisk at komme i gang, og alle der har prøvet at starte fra scratch med hensyn til f.eks. træning, ved at de første par uger altid er de værste, og også her man som regel giver op.

Efter et par ugers fysisk træning eller med hensyn til vane ændringer, så vil man nemlig begynde at opdage, at tingene bliver nemmere, for kroppen eller hjernen skal tilvænne sig til de nye forhold.

Med hensyn til at tabe sig, så vil man, alt afhængig af ens udgangspunkt, begynde at opleve forandringer efter et måneds tid. Udover man får meget mere energi, så begynder kroppen faktisk at føles bare lidt lettere, hvilket kan skyldes at man får mere energi, men også fysisk kan man som regel se positive tegn.

Tøj der før strammede forskellige steder, vil nu begynde at føles meget bedre eller løsere, og hvis man blev forpustet af at gå på trapper, så vil det føles helt naturligt nemt og mange andre positive små forandringer i hverdagen.

Rent mentalt opnår man også rigtig mange ting ved at overleve den første svære tid af en påbegyndt livsstilsændring.

Fysiske tegn på at du har tabt dig og fået det bedre rent helbredsmæssigt, forplanter sig helt naturligt til dit mentale velbefindende, for at man rent faktisk oplever succes og kan se fremgang, giver et godt mentalt boost, der samtidig giver lyst på mere.

Disse eksempler på fysiske og mentale ting som man opnår, ved at gå i gang og holde ved, er noget man vil opnå, men det kræver sig at man har motivationen til at tabe sig på plads, inden man går i gang.

 

Opnå motivation på den bedste måde

opnå succes til at tabe dig med den rette motivations faktor

Som du allerede har læst, så burde du have en del ideer til, hvad netop din motivation skal være, for hvad der virker for dig, findes nemlig kun i dig.

Kun DU ved, hvad der kan motiverer dig til at gå i gang!

Du har en motivation skjult indvendigt, der er så god, der kunne udspringe af utilfredshed med dit generelle udseende eller at helbredet skranter, for disse to ting er hvad vi mennesker bruger som motivation.

Hvis det er helbredet, så skulle det være motivation nok i sig selv, og hvis du har familien med kone, mand eller børn, så burde det absolut være en tungtvejende motivationsfaktor til at skifte fra den usunde vej til den sunde.

Derudover så giver usund livsstil også andre fysiske skavanker, så generel besvære med træthed, smerte og alle mulige fysiske ting som man kun kan gøre med besvær eller slet ikke.

Det at ville prøve et liv uden at være tynget at smerte og træthed, det må være en super motivationsfaktor, for det kan jo opnås, det kræver egentlig bare, at du visualiserer hvad du opnår, og husker at se billeder af hvordan dit liv uden træthed bliver. Helt ligesom, ønsket om at ville opleve sit barnebarns eller barns konfirmation eller andet, også må være en udslagsgivende motivationsfaktor når vi snakker helbredsmæssige ting.

Hvis du gerne vil tabe dig, fordi du gerne vil se godt ud på stranden og være mere attraktiv, så skal du tænke over de positive følelser, som et flot visuelt ydre der er opnået ved vægttab, giver.

Det er nemlig den gode følelse og resultat som et vægttab giver, der er din drivkraft og lige præcist det, som du skal huske på, når tingene bliver trælse og du mangler motivation.

Skriv disse ting ned på et stykke papir, og bær dette stykke papir i lommen, bh’en, underbukserne eller strømpen på dig hele tiden. Det er ikke fordi du skal læse det, men det skal være med til at gøre dig bevidst om din motivation for at tabe dig.

Så kom i gang med at finde den super gode grund til hvorfor du skal tabe dig, og hvorfor denne grund vil være med til, at du holder ved … og så ellers gå i gang! Udover motivation til at tabe dig, så krævet det bare, at du kommer i gang på din rejse imod et nyt sundt liv, så gå en tur allerede nu, og så er du faktisk i gang.

Gem

Gem

Gem

Gem