Hvorfor træning med pulsur kan gøre dig bedre? Et pulsur er muligvis dét ur der har den absolutte største effekt på os mennesker, på flere områder frem for f.eks. en skridttæller eller andre typer fitness armbånd. Ved at gå med pulsur kan vi holde øje med hvordan kroppen har det, og hvor meget vi kan holde til.

Hvis du gerne vil give din normale træning et ordentligt skub i en rigtige retning fordi du måske føler du er gået lidt død i den, så er det et pulsur du skal have fat i. Når du bruger et pulsur i din træning hjælper den dig med at finde ud af hvor hårdt du har trænet, om der sker nogen fremgang (eller baggang), som du vil kunne arbejde videre på.

Tænk mindre, fokuser mere

Ved at krydre din træning med et pulsur, kan du begynde at træne på andre måder. Førhen har du måske sat dig mål for at du skal løbe en bestemt distance og så er du færdig. Det kan også være at du skal løbe denne bestemte distance på tid – men så er der heller ikke mange flere muligheder.

Ved at bruge et pulsur, vil du kunne lave nogle nye målsætninger som eksempelvis at du skal have din puls op på 180 x antal gange i løbet af din løbetur. Det kan også være at du er ude på en mere rolig gåtur, hvor du her kan beslutte dig for at din puls ikke må være mindre end 125.

Når det er dit pulsur der har styr på alle tallene, så kan du netop fokusere mere på at løbe, at gå, bare på den træning generelt.

Begyndere og erfarne

Det kan være du, som så mange andre, forbinder de folk der bruger et pulsur som værende nogle hardcore træningstyper. Men sådan er landet bare slet ikke. Hvis du nu starter ud helt som nybegynder med at bruge et pulsur, lære det at kende og bliver i stand til at forholde dig til de funktioner den har, så går du meget hurtig fra nybegynder til erfaren.

Noget af det sværeste når du begynder at træne er at vide hvornår du har trænet nok. Hvornår har du trænet nok til at vide du med garanti har fået noget ud af det? Det fantastiske ved et pulsur er her, at du finder ud af fra starten hvor meget du kan udsætte din krop for, og du bliver hele tiden overrasket over at du kan slå dine regne rekorder.

Det går nemlig rigtig hurtigt som begynder, og nogle gange går det så hurtigt at det kan være svært at forstå. Hvis du træner med et pulsur i en uge, hvor du presser dig selv i samarbejde med dit pulsur, så sker der resultater, allerede efter en uge. Det samme vil ske i næste uge, og næste uge igen. Det kan nemt få dig til at betvivle på om du har gjort det hårdt nok i de første uger, når nu du kan gøre det samme som du gjorde dengang, uden problemer.

Men bare rolig, for det har du og det er rigtig godt gået. Det er først når du har trænet med et pulsur i et års tid, at resultaterne ikke lige kommer så markant uge for uge.

Det rigtige pulsur

Der findes utrolig mange pulsure derude, hvilket kan gøre det rigtig svært at finde det helt rigtige ur. Du bør her være opmærksom på at du ikke skal nøjes med de billigste pulsure du finder. De billigste pulsure kan som regel ikke meget andet end blot at vise din puls – hvilket nu også kan være godt nok, hvis du altså er erfaren og du ved med sikkerhed at du ikke har brug for andet.

Køb et pulsur der kan det hele, måske endda brygge dig en kop kaffe, og accepter prisen på den. For Pengene du smider efter et godt pulsur, er virkelig godt givet ud. Om du vil tabe dig, have en bedre kondition, eller om du bare vil finde et nyt maksimum for hvor meget du kan anstrenge dig, så er det stadig et pulsur du skal have fat i.

En effektiv træning, en effektiv hverdag, mere overskud og større selvtilfredshed. Dette er nøgleordene for et pulsur og dets fantastiske egenskaber.