Hvordan du taber dig? Du er kommet til den erkendelse, at du nok skal tabe dig, fordi foråret snart står på spring, og du vil gerne lufte sommerkjolen eller maven overfor det andet køn?

Måske du bare gerne vil føle dig lidt mere sexet, og have den følelse af overskud det giver, når man er tyndere på taljen?

Eller måske du bare er træt af at føle dig oppustet og uværdig overfor andre mennesker fordi du er blevet lidt rundere om livet?

Hvad end grunden er til at du vil tabe dig, så er det en følelse som stort set vi alle kender og døjer med. Hvordan taber du dig så?

 

Måden du taber dig på

Der er mange måder hvordan man kan tabe sig på, og tit er det ret svært ikke at blive forvirret over den jungle af informationer, måder, tips og tricks der er, til at smide sine ekstra kilo på.

Den første ting på din vej til vægttab er ikke at blive fanget i fælden med alle de forskellige overhyped hurtige måder at tabe sig på, som der florerer overalt hvor du vender, læser og opholder dig.

Du vil tabe dig et par kilo med de forskellige ”tab dig på et par dage” vægttabs produkter der findes, men hvad de programmer aldrig fortæller er, at det eneste du faktisk vil tabe er vandet i din krop.  Lige meget hvad og hvilken slankekur eller diet du følger, så er det altid vandet man smider først, og det vil altid komme igen, for hvis det ikke gør, så er du på vej til at smadre din krop, som netop er baseret på vand og har brug for sådan. Derudover så er det aldrig et længerevarende vægttab man får med disse produkter.

Hvad skal du så gøre for at tabe dig bedst på den naturlige måde vil du nok spørge? (Lad os forestille os du rent faktisk spørger om dette)

 

Den rigtige måde at tabe sig på

begynd dit sunde vægttab allerede idag

Sandheden om hvordan du taber dig er, at der ikke findes noget magisk pille eller genvej til hvordan du opnår varigt vægttab, fordi hvad der kræves er, at du selv deltager aktivt i enhver henseende og bruge den rette motivation til at tabe dig. Aktivt menes i ordets væsentlige forstand, fordi du skal gøre noget aktivt for at tabe dig, hvilket ikke inkluderer chips, cola og sidde foran fjernsynet dagen lang.

Du skal først og fremmest ændre alle dine dårlige vaner som gav dig overvægten, hvilket er i bund er dårlige vaner i form af den nemme løsning og ”dovenskab”.

Dette betyder ikke at du skal smide alt usundt ud, begynde at løbe 40 km hver dag fordi 99 % af os vil hurtig give op med den slags radikale ændringer. Derimod skal du ændre dine vaner med at tage små skridt hele tiden, og måske tænke lidt over hvor fedtet ender ved vægttab for at lære mere om kroppen.

 

Simple ændringer for vægttab

Hvis du drikker sodavand, så start med skifte sodavand ud med vand. Når du får trangen til en sodavand, om det så er i 7Eleven, tanken eller andre steder så køb en vand når du står foran køleren. I løbet af et par uger vil dit sukkertrang til sodavand fortabe sig, og det vil blive en vane at købe en normal vand i stedet for den usunde sodavand.

Hvis du bruger den første uge på at ændre sådan en ting, kan du bruge uge 2 på at begynde tage en gåtur på et nogle kilometer hver aften. Hør en lydbog mens du går, eller bare nyd lysene, skoven eller omgivelserne tænk på hvorfor du vil tabe dig.

Uge 3 kan du så begynde at droppe alt usundt slik, chips osv. Og spise frugt, nødder og andre sunde ting og derudover at begynde at lave lidt mere motion i form af simple yoga øvelser foran fjernsynet når du kommer hjem efter gåturen.

Dette er den afslappet naturlige måde at tage sig på, og hvis du hele tiden bygger på dine vaneændringer vil de gode vaner til sidst være de dominerende vaner og dit liv er ændret på den naturlige rigtige måde, du skal bare huske på at der er grund til at du vil tabe dig, og lige meget om du falder i og drikker en cola eller to, er alting ikke faldet til jorden, det er bare at foresætte dit mål om at ændre dit liv.