hemmeligheden bag det at forbrænde fedt som overvægtig

Hemmeligheden bag det at forbrænde fedt som overvægtig

Hver dag er der en dansker, som gerne vil tabe sig og komme i god form. Du kender sådan en person eller måske er du selv denne person. Samtidig kender du også til at mange gange bliver det ved tanken. Dèt at tabe sig er noget som rigtig mange af os giver hurtigt op på, som disse slankekurs brølere på TV2 er et meget godt eksempel.

Hemmeligheden bag det at forbrænde fedt som overvægtig er faktisk ret simpel, hvilket du kan se her.

 

Hemmeligheden bag det at forbrænde fedtet

Ofte når man stopper med en slankekur eller program til at tabe sig, så skyldes det som regel ikke at kosten, motionen eller træningen er en pinefuld færd. Derimod skyldes det i bund og grund at du ikke ser hurtige resultater.

Mange taber motivationen til at tabe sig. De daglige besøg på badevægten rykker sig ikke og det skyldes forskellige ting. Din forbrænding er måske ikke god eller sat i gang og efter træningen der forbrænder kalorier, her “dør” forbrændingen måske igen.

 

Hvilken træning til at sætte forbrænding i vejret er bedst?

Der findes selvfølgelig forskellige måder at sparke forbrændingen i gang eller i vejret, og en af disse er høj intens træning(HIIT). Det kræver at din grundform skal kunne klare det. Hvis du er meget overvægtig hvilket ofte betyder dårlig fysisk form, kan HIIT være for hårdt at starte ud med. Hvis din grundform er fint, men du måske har levet lidt for godt i forhold til kalorietræning, vil HIIT være en god motionsform til at tabe dig; vel og mærke hvis kosten er sund.

Hvis du ikke er i stand til at udføre høj intensiv træning fra start af, så skal du absolut ikke prøve på det. Dèt vil sikkert føles som en nær død oplevelse og vil få de fleste af os til at give op. Derimod skal du bruge en helt anden form for træning.

 

Brug denne form for træning til at sætte forbrændingen i vejret

Der findes nemlig en anden god type træning, hvis du lider af overvægt, og gerne vil sætte forbrændingen i vejret til at brænde fedtet væk.

Alt afhængig af tiden som du har til rådighed, kan du opnå gode resultater ved at træne f.eks. 3 x 30 minutter om dagen eller bare 3 x 15 minutter.

Brug simple muskeltrænings øvelser tre gange om dagen, hvor du starter med at lave mavebøjninger, armbøjninger, lave planken og sidde på hug uden stol. Disse øvelser vil træne forskellige muskelgrupper – Se disse gode træningsøvelser du kan lave derhjemme.

Da din krop sikkert ikke er vant til dine øvelser, så start med lave 1 armbøjning eller hvor mange du kan tage. Derefter i samme rytme laver du så mange mavebøjninger du kun kan og så fremdeles. Lav alle fire øvelser efter hinanden uden pauser, og tag så 30 sekunders pause før du starter forfra igen.

Hvis du gør det tre gange om dagen, vil du efter et par dage begynde at opleve hvordan det vil blive nemmere, og ikke mindst, at blodet vil begynde at pumpe hurtigere i kroppen og faktisk sparke forbrændingen i gang stille og roligt. Kombinerer det med noget cardio træning som gå en tur, cykel eller andet.

 

Resultater opnås bedst ved bare at starte

Med tiden vil du faktisk begynde at forbrænde fedt og din fysiske form vil gradvis blive bedre, hvilket betyder, at du kan udvide træningen til at blive hårdere og hårdere. Rent mentalt vil det også have en klar fordel at gøre det på denne måde, for det er nemmere at lave 3 x 15 minutters træning en f.eks. en hel time i træk.

Når du begynder at føle overskud, så husk at motion i form af gang, løb, cykling med mere altid hjælper på både vægten og sundhed hvor det gælder om at røre dig så meget som muligt.

Begynd at implementerer den sunde kost i hverdagen også, så har du den sunde måde til hvordan man taber sig bedst og ikke mindst, på den helt rigtige måde.

4.7/5 (32 Reviews)

No Responses

  1. admin
  2. admin

Din kommentar?