Kender du de gode kilder til proteinpulver

Kender du de gode kilder til proteinpulver?

Du kender sikkert til hvorfor der fordel ved at bruge det bedste proteinpulver, men kender du de gode kilder til proteinpulver?

Hvad er fordele og ulemper ved de forskellige protein kilder og hvad er egentlig bedst?

Vi giver dig ikke alt om proteiner, men her prøver vi at give dig det korte svar/overblik over de fem bedste kilder som du bør kende til.

 

3 forskellige gode proteinpulver produkter

Bodylab Whey 100

Populær valg

Linus Pro Iso

Valleprotein

Bodylab Vegan

Vegansk proteinpulver

 

Whey protein

Opnå større muskelvækst ved hjælp af proteinpulver og den nok mest populære type er Whey proteinpulver.

Det at finde den gode kvalitet bliver målt ud fra den biologiske værdi. Denne giver et udtryk for hvor godt din krop optager og udnytter protein i et givent mål.

Her får Whey protein den højeste biologiske værdi frem for alle andre typer proteinpulver produkter, og det er logisk nok årsagen til, at Whey er populært og det mest solgte produkt.

Whey proteinpulver bygger på valle, og hvis du vælger det reneste indenfor Whey protein, kan du næsten opnå et laktosefri produkt. Det er endnu et signal om kvalitet. Dog skal der advares, for Whey skal ikke bruges hvis du lider af mælke allergi, og det er ligegyldigt hvor rent det er.

 

Kasein proteinpulver

Whey er valle og Kasein bygger på den anden mækelbestanddel som er kasein.

Kasein proteinpulver har en lavere biologisk værdi end Whey. Kasein optages dog meget hurtigere end Whey. Og af denne grund, er det faktisk også et ret populært produkt for folk der styrketræner, og har brug for et godt proteinpulver til musklerne.

Ulempen ved Kasein er, at det kan klumpe sig sammen i dit fordøjelsessystem. Kasein kan tage det længere tid at blive fordøjet, hvilket gør det til et populært produkt at indtage før sengetid.

Kasein indeholder både mælk og laktose og er det noget du skal holde dig fra, hvis du lider af mælke allergi.

 

Æggeprotein

Æg er kendt for sit høje protein indhold, og har logisk nok derfor en høj biologisk værdi. Derfor er æg til proteinpulver en ret god ide, og især godt, hvis du lider af mælke allergi og ikke kan bruge Whey og Kasein pulver.

 

Sojaprotein

Hvis du lider af mælke allergi så kender du alt til soja. Du finder også soja i proteinpulver, det har dog ikke så høj biologisk værdi som de nævnte produkter, nu det er bygget på en vegetabilsk proteinkilde.

Der findes forskellige påstande om at soja proteinpulver ikke er godt for det mandlige hormon, men disse påstande er dog ikke helt underbygget ud fra forskning, så det må være smag og behag om du tror på det.

 

Risprotein

Et andet produkt indenfor vegetabilske proteinkilder, er ris proteinpulver. Selvom de fleste forbinder ris med kulhydrater, så er protein udvundet på brune ris og en rigtig god protein kilde.

Det er en god proteinkilde der bliver mere og mere populær, for med ris slipper du for allergiske reaktioner og optimal løsning som allergiker.

4.8/5 (50 Reviews)

No Responses

  1. admin

Din kommentar?