Få mere motivation til bevægelse i hverdagen

Få mere motivation til bevægelse i hverdagen

Dette indlæg er reklamefinansieret / affiliate

Mange folk associerer motion med at hoppe i fitnesscentret og give den fuld skrald på en træningscykel. I virkeligheden kan du få motion og bevægelse ind i din hverdag på en meget mere overskuelig måde, som hverken kræver dyre fitnessabonnementer eller et hav af tid i dagligdagen.

Ved at lave små ændringer i hverdagens rutiner, kan du nemlig få bevæget dig langt mere. Derudover kan én simpel gadget som fitness armbånd, give dig motivation til mere bevægelse og mulighed for, at konkurrere mod dig selv.

Drop busturen – eller noget af den

Hvis du dagligt benytter dig af bussen, kan det være et godt sted at starte for at få mere motion i hverdagen. Hvis du har helt mulighed for at droppe busturen og i stedet gå eller hoppe på cyklen, skal du prøve det. Det vil måske være hårdt og lidt mere tidskrævende i starten, men så snart du er kommet ind i en god rutine, vil det være fedt at få daglig motion.

Hvis du derimod bor længere væk fra din slutdestination, kan du prøve at droppe noget af busturen ved at stå af bussen nogle stop før dit egentlige stoppested. Herfra kan du så gå resten af turen hjem og får derved bevægelse ind i hverdagen på en nem og hurtig måde.

Drop elevatoren eller rulletrappen

Hvis du bor i et lejlighedskompleks med elevator fungerer dette tip optimalt – så kan du nemlig droppe elevatoren og tage trappen hver gang du går til og fra dit hjem. Hvis du ikke bor i lejlighed, er det en god huskeregel at prioritere trappen, når du opholder dig steder, hvor du får mulighed for at vælge en elevator eller rulletrappe.

Det kan give dig langt mere motion i hverdagen, hvis du vender dig til at udelukke andre muligheder end trapper. Når vi hopper ind i elevatoren eller op på rulletrappen, er det nemlig ofte et spørgsmål om rutine. Hvis du i stedet begynder at suse op af trappen, er det derfor blot et spørgsmål om tid, før det bliver din nye (og langt sundere) vane.

Få motivation med en aktivitetstracker

Én ting er gode tips til ændringer i hverdagen, men hvis du skal holde dig selv oppe på at droppe rulletrappen og huske at gå halvdelen af din busrute, kan det altså være nødvendigt med noget motivation.

Med en aktivitetstracker kan du måle din daglige bevægelse og blive mindet om, at du skal motionere, hvilket kan hjælpe din motivation.

Med en tracker fra eksempelvis Garmin, registreres dine skridt, distance, forbrændte kalorier og meget mere. Det giver dig mulighed for at sætte mål og holde øje med din motion, mens du kan konkurrere med dig selv om at få et bedre resultat end gårsdagens. Du kan få Garmins aktivitetstrackere/pulsure i forskellige varianter, og hvis du for eksempel ønsker et hverdagsur, kan du vælge en variant, der tilmed logger din søvn. På den måde får du et fuldt overblik over dit daglige aktivitetsniveau, og kan motivere dig selv med den data, du får.

Klik her og find den aktivitetstracker, der passer dig bedst.

4.9/5 (47 Reviews)

No Responses

  1. Anonym

Din kommentar?