Mange drenge og mænd er tynde og spinkle af natur, og de træner faktisk, men musklerne bliver ligesom bare ikke forøget. Er du sådan en mand der rent faktisk træner meget men stadig ikke tager på?

Det er et problem som ret mange oplever, og også gerne vil gøre noget ved, måske ikke ligefrem for et sundhedsmæssigt synspunkt, men så ud fra at man gerne vil af med de psykiske problemer det giver for nogen.

Brug weight gainer for at tage på er løsningen, hvis du er sådan en mand, der ikke kommer nogen vegne med træningen, og vil give et boost til muskel og styrketræningen.

 

Hvad og hvorfor weight gainer?

Weight gainer bliver brugt som navnet siger, til at tage på i vægt. Det fungerer på den simple måde, at hovedproblemet for de fleste er, at de ikke får nok indtagelse af proteiner og kalorier, hvor det er vigtigt at bruge de gode proteinpulver produkter til musklerne.

Kroppen har brug for begge dele til at danne en større vægtmasse. Brændstoffet er kalorierne som proteinet bruger til bygge op med, og derfor er begge ting nødvendige til at forøge muskelmassen.

Dette får man som tilskud via den rigtige gainer, der netop indeholder både protein og kulhydraterne, og mange gange indeholder det gode produkt også kreatin og vitaminer som booster muskelbygningen endnu hurtigere.

 

Hvordan bruger man weight gainer?

Der er to tidspunkter på dagen hvor indtagelse af produktet er essentielle. Du skal indtage din weight gainer hver morgen, eventuelt sammen med morgenmaden, som jo også er vigtigt at indtage, hvis du gerne vil tage på i vægt. Derudover skal du indtage weight gainer lige efter du har dyrket træning i motionscenteret.

Disse to tidspunkter er vigtige, og nødvendigt at du husker på hver eneste dag, hvis du gerne vil opnå at få den bedste og hurtigste virkning.

Grunden til disse to tidspunkter skyldes at om morgenen har du lige sovet, og kroppen er tom for energi, så udover weight gainer der er et tilskud og ikke et måltid, skal du indtage fast føde for at kroppen kan fungerer igennem dagen.

Weight gainer er ikke afløser for et måltid men et tilskud – så spis mad hver dag

At du skal indtage weight gainer lige efter træningen skyldes at kroppen har brug for kalorierne og protein til at iværksætte genopbygningen af muskelfibrene.

Hvor meget af produktet du skal indtage hver dag varierer lidt, for både din normale kost og træning spiller ind her, men et gennemsnitlig bud lyder på ca. 100 til 200 gram hver dag, forudsat at du ikke også kører med andre tilskud såsom proteinpulver eller andet.

 

Hvilket slags weight gainer?

Der findes jo rigtig mange produkter stort set alle steder lige fra Netto til special butikker. Det vigtigste er ikke så meget hvor man køber det, men mere at man vælger de rigtige produkter, der indeholder de rigtige ting.

Et andet bud på et fornuftigt produkt der netop indeholder de rigtige ting, er mærket Viking. Produktet kan hjælpe dig med at forøge vægten på den rigtige og forhåbentlig også hurtigste mulige måde.

De gode konkurrence dygtige priser i de gode mærker finder du lige her ved Getbig, hvor udvalget både er kvalitet og stort.

5/5 (1 Review)