Mange drenge og mænd er tynde af natur. Og det er ikke nødvendigvis fordi de ikke træner, men musklerne bliver bare ikke forøget. Er du typen der faktisk træner men stadig ikke tager på?

Det er et problem som ret mange oplever. Og også gerne vil gøre noget ved. Her er grunden ikke ud fra et sundhedsmæssigt perspektiv men mere for at tage sig større ud. Heldigvis findes der løsninger i form at tilskud.

Brug weight gainer for at tage på hvis du ikke kommer nogen vegne med træningen, og ønsker et boost til muskel og styrketræningen.

Hvad og hvorfor weight gainer?

Weight gainer bliver brugt som navnet siger, til at tage på i vægt. Det fungerer på en ret simpel måde.

Hovedproblemet for de fleste er, at de ikke får nok indtagelse af proteiner og kalorier. Og musklerne har brug for de gode proteinpulver produkter.

Kroppen har brug for både muskler og proteiner til at danne en større vægtmasse. Brændstoffet er kalorierne som proteinet bruger til bygge op med. Og derfor er begge ting nødvendige til at forøge muskelmassen.

Dette får du i tilskud via det rigtige muskelopbyggende produkt, der indeholder både protein og kulhydraterne. Og mange gange indeholder det rigtige produkt også kreatin og vitaminer som booster muskelbygningen endnu hurtigere.

Hvordan bruger du weight gainer?

Der er to tidspunkter på dagen hvor indtagelse af produktet er essentiel.

Du skal indtage din weight gainer hver morgen, eventuelt sammen med morgenmaden som også er vigtig at indtage(se gode kilder til protein), hvis du gerne vil tage på i vægt. Derudover skal du indtage weight gainer lige efter du har dyrket styrketræning derhjemme eller i fitnesscentret.

Disse to tidspunkter er vigtige at overholde, hvis du gerne vil opnå den bedste og hurtigste virkning.

Grunden til disse to tidspunkter er de bedste på dagen at om morgenen har du lige sovet, og kroppen er tom for energi. Udover weight gainer der er et tilskud og ikke et måltid, skal du indtage fast føde for at kroppen kan fungerer gennem dagen.

Weight gainer er ikke afløser for et måltid men et tilskud – så spis mad hver dag!

At du også skal indtage weight gainer lige efter træningen, skyldes, at kroppen har brug for kalorierne og protein til at iværksætte genopbygningen af muskelfibrene.

Hvor meget af produktet du skal indtage hver dag varierer lidt. Både din normale kost og træning spiller ind på mængden. Men et gennemsnitlig bud lyder på ca. 100 til 200 gram hver dag, forudsat at du ikke også indtager andre tilskud som proteinpulver eller andet.

Hvilken type weight gainer?

Der findes rigtig mange produkter stort set alle steder lige fra Netto, Bilka, Matas, special butikker og online webshops. Det vigtigste er ikke så meget hvor du køber det. Men mere at du vælger de rigtige produkter, der indeholder de rigtige ting.

Her kan disse tre produkter der er blandt de førende produkter i Danmark, hjælpe dig med at forøge vægten på den rigtige og forhåbentlig også hurtigste mulige måde.

4.9/5 (29 Reviews)